چگونه بفهمیم تبلت و گوشی رجیستر شده است؟

گر قصد خرید یک گوشی یا تبلت جدید یا حتی کارکرده را دارید و می‌خواهید رجیستر بودن آن را بررسی کنید، کافی است این مطلب ساده اما کاربری را بخوانید. در نوشتار پیش رو به روش تشخیص گوشی رجیستر شده می‌پردازیم و به شما می گوییم چطور استعلام رجیستری گوشی یا تبلت را بگیرید، با شهر سخت افزار همراه بمانید.

استعلام رجیستری گوشی و تشخیص گوشی قاچاق

برای استعلام رجیستر گوشی می‌توانید به سایت سامانه‌ی مرجع ثبت تلفن‌همراه مراجعه کنید. در این سامانه می‌توانید با وارد کردن شماره IMEI یا شناسه سریال دستگاه خود، وضعیت ثبت دستگاه خود را بررسی کنید. اگر دستگاه شما در این سامانه ثبت شده باشد، به معنی این است که دستگاه شما قانونی است. شما با دانستن روش استعلام رجیستری گوشی به راحتی می‌توانید رجیستر بودن گوشی‌ها و تبلت های آکبند (پلمب) را استعلام بگیرید.

چگونه بفهمیم تبلت و گوشی رجیستر شده است؟

تشخیص رجیستری تبلت یا گوشی کار بسیار ساده‌ای است و برای این کار تنها باید شناسه IMEI آن را از روی جعبه بخوانید. در گوشی‌های کارکرده می‌توانید با مراجعه به منوی مشخصات یا شماره گیری کد #7777* شناسه IMEI را برای استعلام رجیستری به دست بیاورید. IMEI یک شناسه عددی 15 رقمی است که گوشی یا تبلت های دو سیم کارته دو شناسه متفاوت دارند.

حالا که شناسه IMEI گوشی یا تبلت را در اختیار دارید، باید به یکی از روش‌های زیر اقدام به استعلام رجیستری کنید.

چگونه بفهمیم تبلت و گوشی رجیستر شده است؟

وارد سامانه همتا شوید و بر روی گزینه استعلام اصالت در پایین صفحه کلیک کنید.

چگونه بفهمیم تبلت و گوشی رجیستر شده است؟

اکنون با وارد کردن یکی از IMEI های دستگاه می‌توانید نسبت به استعلام رجیستری گوشی یا تبلت اقدام کنید. دقت داشته باشید شناسه IMEI را باید بدون هرگونه فاصله، خط فاصله یا نقطه و حروف وارد کرده و فقط قسمت عددی آن کاربرد دارد.

در صورتی که گوشی، تبلت، مودم یا هر دستگاه سیم کارت خور دیگری رجیستر شده باشد، با پیغام «شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است» روبرو خواهید شد.

چگونه بفهمیم تبلت و گوشی رجیستر شده است؟

روش دیگر برای تشخیص رجیستری تبلت یا گوشی، سامانه کُد دستوری #۷۷۷۷* است که به اینترنت نیاز ندارد و حتی بر روی گوشی‌های ساده هم قابل انجام است.

چگونه بفهمیم تبلت و گوشی رجیستر شده است؟

پس از شماره گیری #۷۷۷۷*، گزینه استعلام اصالت را با وارد کردن عدد 1 انتخاب کنید.

چگونه بفهمیم تبلت و گوشی رجیستر شده است؟

در مرحله بعد باید شناسه 15 رقمی IMEI گوشی یا تبلت را وارد کرده و تأیید کنید. پاسخ استعلام رجیستری گوشی از طریق پیامک برایتان ارسال می‌شود، اما اگر هیچ پیامکی دریافت نکردید، می‌توانید از طریق روش اول و اینترنت اقدام به استعلام رجیستری کنید.

در صورتی که گوشی، تبلت، مودم یا ساعت هوشمند سیم کارت خور قاچاق باشد، با پیغام «شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت» روبرو خواهید شد. تفاوت قیمت گوشی رجیستر شده و نشده قابل چشم پوشی نیست و نباید گوشی رجیستر نشده خریداری کنید.

تنها روش مطمئن برای تشخیص گوشی قاچاق از گوشی رجیستر شده، استفاده از سامانه‌هایی است که برای استعلام اصالت و رجیستر گوشی وجود دارد. قبل از خرید گوشی، توصیه می‌شود که وضعیت رجیستر و اصالت گوشی را در سامانه‌های مختلف بررسی کنید تا از خرید گوشی قاچاق جلوگیری کنید.

چگونه بفهمیم تبلت و گوشی رجیستر شده است؟

راه‌های تشخیص گوشی قاچاقی از گوشی رجیستر شده شامل مراجعه به وب سایت همتا و کُد دستوری #۷۷۷۷* است. شما می‌توانید از طریق روش‌های یاد شده از قاچاقی بودن گوشی یا تبلت مطلع شوید. به این ترتیب انجام استعلام یاد شده، روش تشخیص گوشی رجیستر شده از گوشی قاچاق است.

جمع بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

همان‌طور که در این نوشتار بیان شد، استعلام رجیستری گوشی یا تشخیص گوشی رجیستر نشده، کار بسیار آسانی است. شما می‌توانید از طریق سایت استعلام رجیستری گوشی (همتا) یا کُد دستوری اقدام کنید. لازم به ذکر است که تشخیص رجیستر گوشی اپل تفاوتی با گوشی‌های دیگر ندارد.

چگونه بفهمیم تبلت و گوشی رجیستر شده است؟

چگونه بفهمیم تبلت و گوشی رجیستر شده است؟

برای این کار باید از طریق سایت همتا یا کُد دستوری #۷۷۷۷* اقدام به استعلام شناسه دستگاه کنید.

از کجا بفهمیم گوشی با چه شماره‌ای رجیستر شده است؟

امکان استعلام مستقیم این شماره وجود ندارد اما اگر سیم کارت روی گوشی قرار بگیرد، چهار رقم انتهایی شماره در یک پیامک به شما اطلاع داده می‌شود.

گوشی یا تبلت رجیستر شده به چه معناست؟

رجیستر شدن دستگاه به معنی ثبت مشخصات دستگاه در سامانه جامع تجارت و ورود قانونی دستگاه به کشور (کالای غیرقاچاق) است.

چگونه مطمئن شویم گوشی و تبلت رجیستر شده است؟

کافی است اقدام به استعلام رجیستری دستگاه از سامانه همتا یا کد دستوری #۷۷۷۷* کنید. اگر پیغام موفق بودن فرایند را از سامانه همتا دریافت کردید دستگاه رجیستر شده است.

تاریخ آخرین بروزرسانی: 3rd آگوست 2023

یک دیدگاه برای “چگونه بفهمیم گوشی و تبلت ریجستر شده است؟”

دیدگاهتان را بنویسید